Ultima actualizare: 3 ianuarie 2025
Afla din acest articol cat costa un meniu de nunta in 2025, in functie de diversi factori si cum poti optimiza pretul. Urmatorul pas va fi sa va concentrati asupra intocmirii listei de bauturi pentru nunta.
A sosit momentul cel mare! Tocmai ati spus „DA!!!” si sunteti pregatiti sa faceti pasul cel mare spre casatorie si spre o viata impreuna.
Timpul trece din ce in ce mai repede, asa ca trebuie sa planificati din timp toate detaliile organizarii nuntii. Și, pe masura ce planificati, trebuie sa luati in considerare cheltuielile asociate, sa economisiti bani si sa fiti pregatiti pentru marele eveniment.
Planificarea nuntii necesita o suma semnificativa de bani, dar cele mai mari cheltuieli vor fi pentru restaurant si meniul de nunta. Dar cat costa un meniu de nunta in 2025
Pretul unui meniu de nunta variaza de la un loc la altul si depinde de urmatorii factori:
Cat costa meniul in functie de momentul nuntii
Data nuntii si ora receptiei pot afecta costul evenimentului pentru aproape orice, de la meniu la fotograf. Furnizorii percep cele mai mari preturi in momentele in care serviciile lor sunt mai solicitate, cum ar fi o nunta in iunie, intr-o zi de sambata.
Nuntile de dupa-amiaza sunt cele mai populare si, de obicei, cele mai scumpe, desi in unele parti ale tarii exista si nunti pe timp de zi. Și, bineinteles, sambata este ziua cea mai populara pentru nunti, oferind multe avantaje. Asadar, o sambata seara in iunie sau septembrie este probabil cea mai scumpa optiune pentru nunta dumneavoastra.
In general, sezonul nuntilor incepe la sfarsitul primaverii si continua pana la mijlocul toamnei. Prin urmare, cele mai scumpe nunti au loc in lunile de varf iunie si septembrie. Acestea sunt cele mai populare luni pentru nunti, deoarece in majoritatea regiunilor tarii vremea nu este nici prea calda, nici prea rece.
Ianuarie, februarie, martie si noiembrie pot fi luni mai putin costisitoare pentru planificarea evenimentului dumneavoastra. Pretul ofertelor de locatie poate fi mai mic, iar preturile furnizorilor de servicii pot fi semnificativ mai mici, pur si simplu pentru ca cererea nu este la fel de mare.
Datele din iulie, august si septembrie tind sa fie urmatoarele pe lista si sunt susceptibile de a fi ocupate rapid de cuplurile care nu si-au rezervat datele din iunie sau septembrie suficient de devreme.
Daca doriti sa va organizati evenimentul intr-un hotel sau centru care gazduieste atat evenimente private, cat si evenimente corporative, puteti concura pentru disponibilitatea unei date cu diverse evenimente corporative.
Cu toate acestea, nu uitati ca marile evenimente sportive, marile conferinte si marile sarbatori va pot strica planurile.
Verificati din timp cand sunt programate astfel de evenimente, astfel incat sa va puteti planifica pentru ele. Nu uitati sa verificati datele reuniunilor de liceu sau de facultate, ale sarbatorilor si ale weekendurilor prelungite.
In concluzie, pentru a optimiza costurile in functie de sezon, o nunta in afara orelor de varf va ofera posibilitatea de a reduce costurile atat pentru dumneavoastra, cat si pentru invitatii dumneavoastra.
Preturile meniului daca nunta are loc sambata sau duminica
Principalul motiv pentru care majoritatea cuplurilor se casatoresc sambata este acela ca miresei si mirelui le este mai usor pentru invitatii lor sa participe in aceasta zi. Evitarea sambetei poate face diferenta intre un meniu scump si unul accesibil.
Nu este un secret ca sambata este cea mai populara zi a saptamanii pentru nunti. Nuntile care au loc sambata raman populare din motive evidente: le ofera invitatilor din afara orasului suficient timp pentru a se deplasa la si de la locul de desfasurare a evenimentului si ofera tuturor sansa de a se reface duminica.
Organizarea unei nunti intr-o zi de sambata are unele dezavantaje. Asadar, cel mai simplu mod de a „garanta” costuri ridicate cu furnizorii de servicii este sa alegeti o sambata in timpul sezonului de varf al nuntilor.
Avantaje si dezavantaje pentru o nunta de vineri sau duminica
Avantaje
Exista mai multe optiuni, spre deosebire de nunta ta de sambata. Deoarece sambetele sunt limitate, acestea sunt rezervate, de obicei, cu un an sau mai mult in avans. Asadar, daca va doriti in mod special ca nunta sa aiba loc intr-o anumita locatie, o nunta intr-o alta zi poate fi o alternativa potrivita pentru dumneavoastra.
Reducerea costurilor cu furnizorii de servicii. Cu cat ziua nuntii este mai populara, cu atat serviciile vor fi mai scumpe. Astfel, in incercarea de a profita la maximum de localul lor, care altfel ar fi gol, unele localuri pot oferi acelasi meniu pentru duminica la un pret mult mai mic decat sambata. In plus, veti avea mai multe sanse sa negociati preturi mai mici cu alti furnizori de nunti daca cererea este mai mica.
Daca va asteptati la o lista mare de invitati, dar speram sa o putem reduce fara a rani sentimentele nimanui, o nunta de vineri sau duminica va poate ajuta in aceasta privinta, deoarece nu toti invitatii vor putea veni la eveniment.
Dezavantaje
Nu uitati ca cei mai multi vizitatori sunt dependenti de anumite activitati zilnice sau de alte constrangeri (serviciu, ingrijirea copiilor etc.), asa ca poate fi mai complicat pentru ei sa participe la eveniment in timpul saptamanii sau duminica.
Fie ca este vorba de munca, scoala sau calatorii, acestia sunt factori care ii pot impiedica pe invitati sa fie alaturi de dumneavoastra pentru intreaga seara. In cazul unui eveniment de vineri sau duminica, este posibil sa primiti mai multe refuzuri din partea invitatilor decat daca alegeti o nunta sambata.
Va trebui sa adaptati programul evenimentului astfel incat majoritatea invitatilor sa poata fi prezenti pe toata durata acestuia. Asadar, daca nunta are loc intr-o zi de vineri, atunci ar trebui sa luati in considerare posibilitatea de a incepe evenimentul mai tarziu pentru a da tuturor sansa de a ajunge la locul de desfasurare. In caz contrar, daca nunta are loc intr-o duminica, atunci evenimentul ar trebui sa inceapa undeva mai devreme, astfel incat invitatii sa se poata intoarce acasa intr-un timp rezonabil.
Veti avea parte de sosiri tarzii sau plecari timpurii: chiar mai mult, este posibil ca unii invitati sa nu poata ajunge la timp sau sa nu poata ajunge deloc la ceremonie. Pe de alta parte, este posibil ca unii oaspeti sa plece imediat dupa ce este servit meniul.
In concluzie, nuntile organizate vinerea sau duminica ofera posibilitatea de a reduce costurile cu aproximativ 20% – 25%. Participarea la un eveniment in aceste zile poate necesita ca invitatii sa isi ia liber de la serviciu, asa ca asigurati-va ca trimiteti informatiile „Salvati data” cu mult timp inainte si specificati ziua si data nuntii.
Preturile meniului de nunta in post
In cele mai multe cazuri, nuntile sunt organizate in afara perioadelor de post, inclusiv: Miercuri sau vineri, Ajunul Epifaniei, Epifania Sfantului Ioan Botezatorul, Inaltarea Sfintei Cruci, Pastele, Postul Mare, Postul Sfintilor Petru si Pavel, Postul Adormirii Maicii Domnului, Postul Craciunului etc.
Conform regulilor ortodoxe, Biserica interzice casatoriile in timpul postului, deoarece postul are atat o semnificatie spirituala, cat si fizica. Postul fizic se refera atat la abstinenta de la anumite alimente si bauturi, cat si la postul conjugal al sotilor.
Un alt motiv ar putea fi ospatul de dupa petrecerea de nunta, care, evident, contrasteaza cu postul, care presupune renuntarea la anumite placeri si distractii. Cu toate acestea, exista exceptii de la regula, atunci cand se poate obtine o dispensa din partea reprezentantilor Bisericii pentru un motiv intemeiat.
Avand in vedere ca perioadele de post sunt adesea omise pentru nunti, puteti beneficia de unele avantaje de cost. De obicei, majoritatea restaurantelor in care se organizeaza nunti sunt dedicate doar acestor evenimente. Acestea nu sunt disponibile pentru clientii care vin in familie sau in grupuri mici.
Prin urmare, este in interesul restaurantului sa ofere un pachet atractiv din punct de vedere al costurilor pentru un eveniment mare, organizat intr-un moment in care serviciile sale nu sunt de obicei solicitate. Preturile restaurantelor in zilele de post sunt, de obicei, mai mici, iar daca aveti ocazia sa negociati, puteti obtine o reducere de 25-30% fata de o sambata in afara perioadei de post.
Un alt avantaj pentru miri este disponibilitatea locatiei dorite si posibilitatea de a planifica nunta intr-o perioada destul de scurta de timp. In caz contrar, ar trebui sa astepte cateva luni, sau poate chiar anul urmator, pentru restaurantul dorit.
Cu siguranta ati fost in situatia de a fi invitat la 2 nunti in aceeasi zi, tocmai pentru ca mirii aleg de obicei sambata pentru nunta. Asadar, a trebuit sa renuntati la unul dintre evenimente in favoarea celuilalt. Organizarea nuntii intr-una dintre zilele de post ale anului va reduce cu siguranta sansele ca invitatii dvs. sa nu poata participa la eveniment.
Furnizorii de servicii, cum ar fi cantaretii, DJ, fotografii, organizatorii de nunti, ar beneficia, de asemenea, daca si-ar oferi serviciile intr-o zi in plus fata de cele deja programate in timpul anului. Avantajul pentru miri este ca furnizorii pentru o astfel de zi sunt mult mai usor de gasit, iar preturile pot fi negociate mai mult decat in mod normal.
Costul unui meniu de nunta variaza in functie de numarul de feluri de mancare servite.
Meniul este un factor important atunci cand vine vorba de satisfacerea invitatilor si trebuie sa luati in considerare faptul ca o mare parte din bugetul total al nuntii va fi alocat acestui element. Meniul poate fi furnizat de catre locul de desfasurare a evenimentului sau puteti alege o companie de catering care sa va ofere acest serviciu, caz in care costul va fi probabil putin mai mare.
De obicei, costul meniului este stabilit ca o suma alocata fiecarei persoane care participa la eveniment. Meniul unei nunti traditionale romanesti este format de obicei din 4 feluri de mancare: gustare sau aperitiv, peste (pentru nuntile de zi poate fi inlocuit cu ciorba traditionala), sarmale si friptura.
La aceste 4 feluri de mancare se adauga, de obicei, mici gustari sau deserturi. Printre acestea se numara fructele, salatele, alunele sau covrigeii. Costul mediu al unui meniu de nunta este de aproximativ 65 de euro, cu bauturi incluse, dar, desigur, puteti opta si pentru optiunea low cost, cu un meniu de 50 de euro sau mai putin.
Pentru a tine sub control bugetul de nunta, puteti face mici compromisuri atunci cand va alegeti felurile de mancare. De exemplu, sa alegeti un peste obisnuit in locul unuia nobil sau sa optati pentru o friptura mai accesibila. Unde nu trebuie sa faci compromisuri este la aluat si prajitura.
Acesta este, in esenta, inceputul si sfarsitul ospatului, asa ca aspectul, gustul si cantitatea de feluri de mancare sunt foarte importante. Tortul este punctul culminant culinar, asa ca alegeti cel mai mare tort pe care vi-l puteti permite pentru a face o ultima impresie memorabila.
Atentie la oaspetii vegetarieni pentru care este necesara crearea de meniuri personalizate.
Cat costa un meniu de nunta in functie de tipul de catering
Daca va ganditi la diverse trucuri pentru a reduce costurile unei nunti, ar trebui sa luati in considerare cu siguranta modul in care este servit meniul. Exista diferite tipuri de servire a meniului, cum ar fi servirea standard la masa, bufet, statii de autoservire, servirea de farfurii mici in timpul evenimentului, pregatirea mancarii in fata oaspetilor.
Serviciu de masa standard
Aceasta optiune traditionala este recomandata in special pentru evenimentele formale care necesita un cod vestimentar specific, unde oaspetii sunt asezati la o masa si serviti in mod oficial. Acest tip de serviciu ii tine pe oaspeti la locurile lor, incurajand socializarea in timpul servirii meniului si intre feluri.
Acest lucru le permite invitatilor sa petreaca mai mult timp impreuna pe ringul de dans sau in coltul foto. Un aspect important care trebuie luat in considerare pentru acest tip de servire este spatiul necesar intre mese pentru a facilita accesul serverelor.
Costul personalului de servire poate fi mai mare din cauza necesitatii de a folosi mai multi chelneri, atat pentru servire, cat si pentru ospatarite, dar, in general, serviciile acestora sunt incluse in pachetul restaurantului.
Costul acestui tip de serviciu poate fi destul de ridicat din cauza ingredientelor costisitoare, dar poate fi adesea mai putin costisitor decat alte optiuni, deoarece reprezentantii restaurantului cunosc in avans cantitatea de ingrediente necesare pentru a pregati meniul complet.
Ar trebui sa trimiteti organizatorului de evenimente o lista cu numarul final de invitati si meniul ales cu aproximativ 1-2 saptamani inainte de eveniment, astfel incat acesta sa aiba suficient timp pentru planificare, aprovizionare si organizare.
Bufetul
Este recomandat pentru un eveniment la care invitatii pot sosi la ore diferite. Acest tip de servire poate avea avantajul unei varietati de feluri de mancare care va satisface toti oaspetii, chiar si pe cei cu restrictii alimentare.
Desigur, accesul la zona de bufet ar trebui sa fie usor, fara a fi nevoie sa stati la coada. Daca vorbim de o nunta mare, nu este exclus sa avem doua mese separate, de tip bufet, ambele cu aceleasi feluri de mancare, pentru a facilita accesul. Acest tip de serviciu asigura un cost oarecum mai mic in comparatie cu serviciul de masa standard.
Printre avantajele acestei metode de servire se numara mai putini chelneri, posibilitatea de a alege diferite feluri de mancare in cazul in care oaspetii au restrictii alimentare sau de a socializa intre oaspeti.
Dezavantajele includ asteptarea mancarurilor si cozile, servirea se face individual, iar oaspetii trebuie sa isi care propriile farfurii. Este cu siguranta cel mai informal stil de luat masa, asa ca, daca planuiti o seara sofisticata, bufetul nu este probabil cea mai buna alegere.
Bufet cu autoservire.
Aproape la fel de satisfacatoare ca si servirea standard la masa, dar mult mai deschise decat un bufet, statiile de autoservire pot fi o alegere populara pentru o receptie de nunta. Conceptul separa expunerea mancarii (spre deosebire de un bufet care directioneaza oaspetii catre mancaruri aranjate in aceeasi ordine) prin oferirea de locatii diferite care ofera diferite feluri de mancare.
Bufeturile cu autoservire sunt o modalitate excelenta de a incorpora o anumita tema in meniul de nunta (de exemplu, mancare traditionala sau diferite tipuri de mancare, chinezeasca, italiana, mexicana etc.).
De regula, felurile de mancare sunt organizate pe categorii, cum ar fi aperitive, garnituri, salate, preparate la gratar etc. Acestea sunt raspandite pentru a le oferi clientilor spatiu pentru a descoperi si a-si alege optiunile, ceea ce reprezinta modalitatea ideala de a evita cozile.
Nu toata lumea trebuie sa se opreasca din dans pentru a manca in acelasi timp. De obicei, statiile sunt deschise mai mult timp decat un bufet obisnuit si pot avea bucatari specializati care creeaza mancaruri personalizate. Statiile de mancare si prezentarile creative ofera oaspetilor un impact vizual, iar varietatea de preparate si elementul interactiv vor fi foarte apreciate.
Servit in farfurii mici in timpul evenimentului.
Principalul aspect care trebuie mentionat este ca acest tip de servire este foarte potrivit pentru evenimentele in care se incurajeaza interactiunea si socializarea intre invitati. Avantajul consta in faptul ca mancarurile pot fi servite oaspetilor in timp ce acestia stau de vorba, astfel incat nu este nevoie sa se intrerupa servirea mancarii.
Felurile de mancare consumate la aceste tipuri de servicii sunt in general simple si usor de mancat, ceea ce inseamna ca sunt si mai putin costisitoare. Luati in considerare posibilitatea de a oferi mai multe farfurii mici pentru ca oaspetii sa se bucure de o aventura culinara in loc de un eveniment traditional.
Desi platourile sunt de dimensiuni mici, gustul bogat si satisfacator este ceea ce face diferenta. Frumusetea acestui tip de servire consta in versatilitatea sa.
Nu este greu de imaginat de ce servirea in farfurii mici a crescut in popularitate in ultima vreme: farfurii mici, usor de servit, placute de savurat. Și, ca bonus, oaspetii au ocazia sa incerce multe arome si combinatii diferite, ceea ce inseamna oaspeti multumiti, dornici sa socializeze si sa se distreze.
Pregatirea mancarurilor in fata oaspetilor
Acest tip de servire a oaspetilor este cu siguranta un mod unic de a-si aminti de el. Aceasta confera evenimentului un aer usor distractiv, dar energic, in care oaspetii se simt relaxati si pot interactiona unii cu altii.
Aplicatia necesita un spatiu dedicat in care oaspetii isi comanda mancarea si apoi urmaresc cum este pregatita de bucatar. Nu recomandam acest tip de servire pentru evenimente cu un numar foarte mare de invitati.
Costul meniului de nunta in functie de specificul si de reputatia locului de desfasurare a nuntii
Costul unui meniu de nunta este influentat in principal de locatia evenimentului. Trebuie luate in considerare detalii precum orasul in care se afla locatia, tipul de restaurant, reputatia locatiei, locatia, capacitatea restaurantului, tipul de mancare servita, daca are o gradina sau un mediu cu piscina si multe alte aspecte aparent nesemnificative.
Restaurantele situate in orasele mari, cum ar fi Bucuresti, Iasi, Timisoara, Cluj, Cluj, Constanta, Galati, Craiova, Brasov, Ploiesti, Oradea sau Braila, tind sa aiba preturi mai mari. Desigur, acest lucru este influentat de numarul mare de locuitori care traiesc in aceste orase sau in apropierea lor, ceea ce creeaza cerere. Partea buna pentru miri este ca si numarul restaurantelor de nunta este mai mare in marile orase, asa ca exista o concurenta intre ele pentru a atrage clientii cu cele mai bune oferte.
Reputatia restaurantului inseamna, de obicei, preturi mai mari in ceea ce priveste costul meniului de nunta. Acestea sunt, de obicei, cele mai cautate locatii, care au, de obicei, o politica de preturi ridicate. Intotdeauna vor exista persoane care vor fi dispuse sa plateasca pentru a-si organiza evenimentul intr-unul dintre locurile „la moda”.
Cu cat numarul de invitati este mai mare, cu atat costul este mai mare. Rezervarea unei sali de nunta cu o capacitate mare va avea intotdeauna un cost mai mare in comparatie cu locatiile mai mici. Un alt aspect care afecteaza costul meniului de nunta este locatia efectiva a evenimentului.
Daca alegeti un restaurant de hotel, unul dintre avantajele majore este ca oaspetii din afara orasului pot fi cazati in aceeasi cladire cu evenimentul. Ce poate fi mai placut la sfarsitul petrecerii decat sa iei liftul de la receptie pana in camera ta?
Hotelierii sunt, de obicei, cunoscatori in ceea ce priveste organizarea evenimentelor de amploare, asa ca se vor asigura ca totul decurge fara probleme pe tot parcursul serii. Hotelurile mari au, de obicei, o multime de sali de evenimente din care puteti alege.
Locurile de nunta in gradina sunt ideale pentru iubitorii de natura. Florile, iarba, copacii si aerul proaspat ofera un mediu natural frumos. Frumusetea naturala a unei gradini vine in mod natural si nu necesita o multime de aranjamente pentru a face decoratiunile memorabile. Inainte de a alege aceasta varietate, trebuie sa va asigurati ca locatia are suficient spatiu pentru atunci cand vremea nu este cu dumneavoastra.
Pretul meniului de nunta este influentat de numarul de persoane care participa la eveniment?
Bugetul alocat pentru meniul de nunta trebuie calculat in functie de numarul de persoane invitate la eveniment. Locurile de desfasurare au, de obicei, oferte cu preturi pe persoana, iar in acest caz puteti alege atat un numar mare de invitati, cat si o nunta mai mica, cu rude si prieteni apropiati.
In Bucuresti, de exemplu, numarul mediu de vizitatori din ultima vreme este de aproximativ 120. In unele orase din tara exista localuri care organizeaza nunti pentru 250-300 de invitati, dar tendinta pentru orasele mari este de a reduce numarul de invitati. Costul meniului poate creste sau se poate deprecia in functie de numarul de invitati, asa ca faceti calculele inainte de a va decide asupra numarului de invitati si a meniului oferit de restaurant.
Cel mai bun mod de a incepe este sa calculati cat de mult din bugetul dumneavoastra va fi alocat meniului de nunta. Odata ce stiti cati bani ati alocat pentru meniu, puteti planifica un meniu adecvat in functie de numarul de invitati.
Urmatorul pas este sa folositi lista de invitati, luand in considerare 75% din numarul total de persoane pe care intentionati sa le invitati. Puteti presupune ca aproximativ 25% dintre invitati nu vor participa la receptie.
Odata ce aveti o estimare aproximativa a numarului de persoane care vor participa la receptie, puteti stabili daca bugetul alocat pentru meniu va putea sustine planurile dorite pentru numarul de invitati.
Pentru a calcula pretul pe meniu, trebuie sa impartiti bugetul disponibil pentru meniu la numarul total de invitati. De exemplu, daca bugetul pentru meniul de nunta este de 10 000 EUR, iar numarul de invitati este de 160, atunci costul meniului pe persoana va fi de 62,5 EUR.
In cazul in care constatati ca bugetul total nu acopera numarul de persoane pe care doriti sa le invitati, ar trebui fie sa reduceti numarul de invitati, fie sa treceti la un meniu mai accesibil.
Cat costa un meniu de nunta in functie de momentul in care iti rezervi nunta
Asa cum am discutat deja in articol, costul rezervarii unei nunti depinde in mare masura de luna din an in care doriti sa va rezervati evenimentul. Totul este mai scump atunci cand cererea pentru perioada respectiva este mare, iar daca doriti sa va organizati nunta in perioada cea mai cautata, costul pentru fiecare furnizor de servicii va fi mai mare.
Nu aveti prea mult spatiu de manevra pentru a va juca cu preturile diferitelor servicii, dar principalul avantaj al rezervarii nuntii din timp este ca veti avea mai mult timp pentru a planifica fiecare moment si pentru a consulta cat mai multi furnizori de servicii, incepand de la locatii, muzicieni, fotografi sau tinute.
Avand in vedere modul in care data la care va rezervati evenimentul afecteaza costurile, exista cateva lucruri de care trebuie sa tineti cont.
De exemplu, daca una dintre prioritatile dvs. este sa va incadrati intr-un buget fix, atunci alegerea unei date mai putin populare poate fi o optiune excelenta pentru dvs. Dar daca aveti o oarecare flexibilitate in ceea ce priveste bugetul, atunci puteti consulta diferiti furnizori de servicii pentru a vedea cat de mult variaza preturile de la o data la alta.
De asemenea, un ultim aspect care trebuie mentionat este ca avansul platit in avans poate fi negociat in favoarea dumneavoastra.
Preturile pentru unii furnizori pot fi mai mici daca avansul este mare, cum ar fi in cazul fotografilor sau al muzicienilor. Iar prin plata anumitor costuri in avans, costurile sunt mai putin impovaratoare in lunile urmatoare, cand nu trebuie sa platiti costul total imediat dupa ce serviciile sunt furnizate.
Cat costa un meniu de nunta in functie de felurile de mancare incluse
In stransa legatura cu tipul de meniu, exista o mare varietate de oferte si preturi, indiferent daca alegeti un meniu planificat sau un bufet complet. Dar o estimare realista este undeva intre 40-70 de euro pe meniu, daca includeti aperitivul, garniturile si desertul impreuna cu o varietate de optiuni de feluri principale.
In functie de tipul de meniu si de furnizor, urmatoarele elemente sunt incluse intr-un pachet tipic de nunta:
- Mancare : Costul mancarii de nunta ar trebui sa fie inclus in pachetul ales, in functie de stilul de servire,
- Bauturi: este posibil ca serviciile de catering pe care le alegeti sa includa atat bauturi alcoolice, cat si nealcoolice, in functie de pachetul pe care il alegeti; in acest caz, asteptati-va sa cheltuiti mai mult pentru aceste pachete. Daca inchiriati un local, puteti alege bauturi personale contra cost sau puteti angaja un alt furnizor sau un bar mobil de bauturi,
- Personalul de ospatari: aici sunt inclusi chelnerii, bucatarii si barmanii. Personalul va depinde de stilul de catering pe care il alegeti si de numarul de invitati,
- Inchiriere: orice, de la scaune, mese, vesela sau tacamuri, ar trebui sa fie inclus in oferta de catering. Daca oferta nu va satisface, puteti oricand sa contractati acest serviciu de la un alt furnizor.
- In plus: furnizorii pot percepe taxe si costuri suplimentare, cum ar fi deschiderea dopurilor de pluta pentru bauturi sau taierea tortului.
De asemenea, este important de retinut ca tortul de nunta nu este, in general, inclus in cateringul de nunta. Desi meniul oferit de sala de nunti poate include si deserturi, ar fi mai bine sa alegeti un alt furnizor de torturi de nunta care este specializat in acest domeniu. Este recomandat sa discutati cu reprezentantii locatiei pe care ati ales-o si sa revizuiti contractul, astfel incat totul sa fie clar si sa fiti multumiti de ceea ce primiti.
Daca vreti sa mergeti pana la capat cu economisirea banilor, alegeti varianta in care va cumparati singuri bauturile, in functie de numarul de invitati si de suma estimata pentru fiecare persoana.
Sigur, poate fi o estimare mult mai mare decat ceea ce se va consuma, cheltuind mai mult decat daca ati opta pentru bauturile din local, dar avantajul este ca bauturile ramase pot fi luate acasa pentru evenimente ulterioare sau chiar returnate la magazinele care ofera astfel de servicii daca le cumparati de la ele, asa ca fiti atenti daca alegeti aceasta varianta de a cumpara singuri bauturile.
Cat costa un meniu de nunta in functie de bucatarul care a pregatit mancarurile
Costul mediu de contractare a serviciilor unui bucatar personal variaza intre 30 si 100 de euro pe ora. Pretul unui bucatar privat poate ajunge rapid la 100 € pe persoana daca folositi ingrediente de inalta calitate care necesita o pregatire mai speciala.
In cazul meniurilor de nunta, cele mai scumpe feluri de mancare sunt cele din carne, cum ar fi carnea de miel, fileurile, carnea de vanat, mezelurile sau fructele de mare. Un bucatar bun poate pregati mancaruri delicioase de carne mai ieftine, pur si simplu cu putina creativitate.
La fiecare nunta, bucatarul este omul din spatele scenei. Avantajele angajarii unui bucatar pentru nunta dumneavoastra sunt: mai putine batai de cap in gestionarea operatiunii, servicii personalizate, control eficient din punct de vedere al costurilor, alegerea ingredientelor si a condimentelor, varietate de bucatarii, inclusiv nevoi speciale, cum ar fi cele fara gluten, mancare proaspat gatita la fata locului, calitate sporita a alimentelor.
Pentru un bucatar personal, misiunea cea mai importanta sunt delicatesele in sine: gust, calitate, prezentare si cantitate. El este capabil sa personalizeze aproape orice meniu pentru clientii sai, oferindu-le alegeri in avans.
Cat costa un meniu de nunta in functie de pretul bauturilor incluse in meniu
Costul meniului de nunta poate varia considerabil in functie de tipul de bauturi alese si mai ales de calitatea acestora. Nu se poate face un calcul exact al cantitatii de bauturi, dar o estimare bazata pe consumul de bauturi in cazul nuntilor cu mai mult de 150 de invitati este suficienta pentru a nu fi influentat de invitatii care nu au aceleasi gusturi ca toti ceilalti.
Se obisnuieste ca un pachet de bauturi pentru un oaspete sa includa: 1 sticla de vin alb (aproximativ 70% dintre invitati; restul de 30% prefera vinul rosu), 1 sticla de apa de 1,5 litri (80% apa gazoasa, 20% apa necarbogazoasa), 1 litru de suc spumant, 0,5 litri de suc natural, 200 ml de bauturi spirtoase (de obicei whisky, dar puteti alege si gin sau crema de whisky in proportii mai mici), 1 sau 2 cafele si 100 ml de sampanie.
Daca vorbim despre vinuri, va puteti astepta, bineinteles, ca varietatea de vinuri, cum ar fi alb, rosé sau rosu, tipul de servire (carafa sau sticla), tipul de vin (de masa sau de soi), producatorul, toate acestea sa aiba un impact asupra costului final platit restaurantului.
Unele restaurante pot oferi un meniu de bauturi open bar, in care, pentru un meniu tipic de 10 euro de persoana, pachetul include whisky J&B, vodca Finlandia, bitter Campari, bitter Campari, vermut Martini, vin alb sau rosu, bauturi lungi, cum ar fi gin tonic, Campari orange, vodca + suc, etc.
Totusi, daca aveti invitati ceva mai atenti la detalii, cum ar fi tipul de whisky sau vodca servit, razesul va poate oferi pachete care contin whisky Jack Daniel’s sau Johnie Walker, vodca Alsolut, bautura energizanta Red Bull, cu un pret estimativ de 15 euro de persoana.
Daca va ganditi la un serviciu de open bar, trebuie sa stiti ca nu veti putea sa va recuperati bautura ramasa la sfarsit daca nu ati consumat-o. Barul deschis este, intr-adevar, cel mai elegant mod de a servi bauturi, dar costul este, de asemenea, rezonabil.
Cat costa un meniu de nunta in functie de pretul felurilor de mancare ale personalului
Cele mai multe restaurante ofera meniuri mai limitate pentru personal (fotografi, videografi, DJ, formatii si alti membri care nu fac parte din personal). Aceste meniuri ar trebui sa includa, pe langa mancare, cateva bauturi cu mai putin sau deloc alcool. Numarul de membri ai personalului este de obicei mic, cu exceptia cazului in care ati invitat o trupa de 20 de piese, caz in care un meniu pentru jumatate dintre ei nu ar trebui sa coste prea mult.
Organizati o masa separata pentru personalul care va fi prezent in timpul evenimentului. Aranjati aceasta masa in acelasi mod ca si mesele pentru ceilalti invitati. Oferiti acelasi tip de mancaruri ca si oaspetii, chiar daca meniul nu include toate felurile de mancare stabilite pentru ceilalti invitati.
In acest fel, personalul nu se va simti discriminat in raport cu ceilalti oaspeti. La urma urmei, personalul este cel de care depind amintirile (fotografii, videoclipuri, atmosfera etc.). Cel mai bine este sa discutati aceste aspecte cu personalul inainte de a semna contractul, astfel incat acesta sa stie dinainte la ce fel de meniu sa se astepte in timpul evenimentului.
In ceea ce priveste costurile, majoritatea restaurantelor ofera meniuri speciale pentru personal, cu acelasi numar de feluri de mancare, dar in portii mai mici, sau mai putine feluri de mancare in portii obisnuite. Desigur, exista si optiunea de a alege o jumatate de meniu (aperitiv si fel principal).
Cat costa un meniu de nunta pentru copii
Daca aveti copii printre invitati, trebuie sa decideti de la inceput daca acestia vor veni cu dumneavoastra. In primul rand, pentru a putea face cea mai buna asezare posibila a oaspetilor la masa. Apoi, discutati cu parintii copiilor despre tipul de meniu care ar fi cel mai potrivit pentru copiii mici. De obicei, alegeti meniuri cu portii mai mici si mancaruri cu legume. Unele feluri de mancare din meniul obisnuit pentru adulti sunt probabil nepotrivite pentru copii.
Este posibil sa fie nevoie de un efort suplimentar, dar nu excludeti ideea unei mese speciale pentru copii, daca numarul de copii permite acest lucru. Stabilirea unei mese speciale pentru copii va ridica cu siguranta spiritele copiilor si parintilor.
In ceea ce priveste costul meniului pentru copii, nu trebuie sa va faceti griji. De obicei, copiii consuma putin, iar cheltuielile nu trebuie sa fie excesive. Masa copiilor ar trebui sa fie plina de bucurie, zambete si buna dispozitie, astfel incat micii oaspeti sa se simta ca niste oaspeti adevarati. Deci, tineti cont de aranjamentul special al acestei mese, care nu ar trebui sa lipseasca baloane, fructe sau gustari dulci.
Doua feluri de mancare ar fi suficiente, cu exceptia gustarilor dulci mentionate mai devreme. Cea mai dificila alegere ar fi, probabil, bauturile racoritoare, dar, in principiu, puteti alege atat bauturi carbogazoase, cat si bauturi naturale.
Bauturile racoritoare sunt preferate de copii sub orice forma, dar unii parinti pot decide restrictii dietetice pentru cei mici, asa ca ar fi tentant in acest caz. In plus fata de sucuri, meniul nu ar trebui, desigur, sa fie fara apa simpla.
Cat costa un meniu de nunta special
Aproape fiecare nunta are invitati cu anumite restrictii alimentare, fie ca sunt vegetarieni sau persoane cu intoleranta la anumite ingrediente (gluten, lactoza etc.). Trebuie pregatite meniuri speciale pentru ei, in functie de restrictiile lor.
Pentru o buna planificare a meniului, ar trebui sa intrebati fiecare invitat daca exista restrictii alimentare de care trebuie sa se tina cont in situatia sa. Daca aveti astfel de oaspeti, ei vor alege cu siguranta un meniu special si vor fi recunoscatori pentru asta. instructie 1 Daca aveti
Costul unui meniu special poate varia in functie de felurile de mancare folosite. Daca este vorba despre un meniu vegetarian, atunci asteptati-va ca pretul sa fie scazut, deoarece nu vor fi preparate din carne.
In cazul in care trebuie evitate mancarurile pe baza de gluten, acestea vor fi inlocuite cu alte feluri de mancare, eventual mai scumpe decat cele din meniul obisnuit. Pentru un meniu lacto-ovo-vegetarian aveti mai mult spatiu de manevra, iar costul unui astfel de meniu nu ar trebui sa fie diferit de cel al unui meniu obisnuit.
Nuntile romanesti urmeaza, in principiu, un meniu tipic traditional, cu aperitive de branza si carnati, peste, carnati si fripturi. Daca aveti invitati distinsi si nunta este una rafinata, puteti alege un meniu mai sofisticat, cu preparate din bucataria internationala.
Daca vorbim despre meniuri speciale, puteti alege intre meniul de fructe de mare (midii, creveti, calmar si caracatita), meniul japonez (sushi, gratar de fructe de mare, midii picante), meniul thailandez (supa thailandeza, papaya cu fructe de mare, pad thai), atunci costul meniului va fi cu siguranta mai scump.
Daca doriti sa includeti in meniul dvs. aromele sofisticate ale bucatariei mediteraneene, nu uitati ca unii oaspeti ar putea avea impresia ca nu au ce manca daca nu sunt fani ai acestor preparate.
Va multumim ca ati citit! Daca acest articol vi se pare util si interesant, va rugam sa il distribuiti pe retelele de socializare pentru a fi citit si de altii. In acest fel ne ajutati si ne motivati sa scriem mai multe articole interesante.