Conducerea platformei de streaming video YouTube a decis să se orienteze spre dezvoltarea tehnologiilor de inteligență artificială (IA), precum și spre colaborarea cu autorii de canale populare. Există însă un paradox – creatorii de conținut se tem că munca lor creativă ar putea fi înlocuită de IA generativă, care va putea crea muzică și videoclipuri la un nivel avansat.
Potrivit publicației Financial Times, actualul CEO al YouTube, Neal Mohan, a venit în această poziție în 2023, după cinci ani în funcția de director de produse. Acum, el intenționează să implementeze activ servicii de IA generativă.
Divizia Google DeepMind a ajutat la lansarea pe platforma YouTube a funcțiilor experimentale Dream Screen și Dream Track, care permit generarea de videoclipuri și muzică pe baza unor cereri text, ca soluții de asistență pentru creatorii de conținut.
O altă dezvoltare promițătoare a DeepMind este dublajul automat – traducerea videoclipurilor din engleză în alte limbi (și invers). De fapt, o funcție similară există deja de mult timp în Yandex Browser și funcționează destul de bine.
În același timp, conducerea YouTube va încerca să mențină un echilibru între posibilitățile de creare instantanee a muzicii și videoclipurilor cu ajutorul AI și temerile creatorilor că astfel de capabilități le-ar putea înlocui cumva creativitatea.
Conținutul original este unul dintre principalele avantaje ale platformei YouTube. În ultimii trei ani, compania a plătit creatorilor 70 de miliarde de dolari din publicitate și abonamente.
Cu toate acestea, în 2023, veniturile din publicitate ale YouTube au scăzut. Dar în 2024, situația a început să se îmbunătățească: în primele zece luni ale anului 2024, veniturile au crescut cu 15% și au ajuns la 25,4 miliarde de dolari.
YouTube face parte din holdingul transnațional Alphabet, care are un venit anual total de 144 miliarde de dolari din publicitatea pe motoarele de căutare.
Venitul anual al YouTube este de 50 de miliarde de dolari. Potrivit șefului companiei, YouTube are un potențial imens de creștere. „Nici măcar nu am atins vârful aisbergului în ceea ce privește ce putem face cu tehnologii precum IA generativă”, a declarat el.
Deși YouTube este asociat cu clipuri video pe laptopuri și telefoane, cea mai activă creștere o demonstrează platforma în segmentul televizoarelor inteligente. Aici sunt transmise zilnic 1 miliard de ore de conținut. Nu sunt doar seriale și competiții sportive, ci și scurte videoclipuri verticale în secțiunea Shorts, care concurează cu TikTok și atinge 70 de miliarde de vizualizări pe zi.
YouTube ocupă locul al treilea după volumul investițiilor în conținut original, fiind depășit doar de Disney și Comcast. În prima jumătate a anului 2024, platforma a investit 20 de miliarde de dolari în conținut, depășind Netflix și Warner Bros.
Pentru 2024, veniturile publicitare ale YouTube sunt estimate la 35 de miliarde de dolari, ceea ce este mai mult decât veniturile totale ale Disney+ și Amazon Prime Video și puțin sub veniturile Netflix. Situația cu funcționarea platformei în Rusia rămâne deocamdată neclară.
Apariția sistemelor avansate de inteligență artificială a avut un impact semnificativ asupra industriei de fotografie, cinema și multe altele. Băncile de imagini Shutterstock și Getty Images discută despre o fuziune. Bloomberg scrie că acordul ar putea fi un răspuns la influența crescândă a sistemelor de generare a imaginilor bazate pe inteligența artificială.
În mai 2023, Adobe a adăugat IA generativă în Photoshop. Capacități similare sunt adăugate și la smartphone-uri, laptopuri și tablete, datorită evoluției hardware.
Abonează-te la canal pentru a nu rata noi publicații!
Sursa imaginii: Screenshot
Etichete: YouTube, inteligență artificială, creatori de conținut, venituri, investiții, funcții AI