Ultima actualizare: 2 august 2024
Sosirea primaverii si a verii este un moment excelent pentru a deschide ferestrele si a face curatenie in casa, pentru a o improspata dupa somnul lung al iernii.
In articolul de astazi, va vom spune cum sa scapati de lucrurile de care nu aveti nevoie. Aceasta este o rutina care ar trebui facuta de mai multe ori pe an. Mai ales pentru a evita acumularea de lucruri care, in realitate, nu sunt necesare. De asemenea, acestea pot da aspectul unui spatiu aglomerat sau neorganizat.
In aceasta perioada a anului ne trece prin minte ideea de a ne organiza si curata casa. Dar avem mereu acea senzatie de lipsa de timp. De asemenea, s-ar putea sa nu stim cum si de unde sa incepem aceasta sarcina.
Acest sentiment este mai mult mental decat fizic. Aveti nevoie doar de cateva sfaturi, de o mentalitate deschisa si, daca aveti noroc, de o pereche de maini in plus. Va vom da cateva sfaturi pentru a va curata casa. Vei putea sa scapi de tot ce nu ai nevoie in ritmul tau.
Incepeti prin a scapa de lucrurile de care nu aveti nevoie

Cand ne gandim la curatenia in casa, trebuie doar sa ne uitam la o camera. Sa facem un pas inapoi si sa ne uitam la tot ceea ce poate parea nelalocul sau intr-o camera. Suntem atat de obisnuiti sa ne vedem casa incat vine un moment in care nu mai suntem atenti la detalii.
Pentru a nu ne lasa coplesiti atunci cand scapam de lucruri, trebuie sa concepem un plan de bataie foarte simplu, incepand cu o singura camera. Am putea lua in considerare chiar un singur colt al unei camere. In acest fel, vom reusi sa ne facem curatenia in doar cateva zile si fara a avea nevoie de mult timp sau de un efort suplimentar.
Incepeti cu dormitorul

Ne place sa incepem cu dormitorul, deoarece zonele de depozitare din aceste camere acumuleaza cele mai multe lucruri inutile si se acumuleaza cel mai repede. De asemenea, este, probabil, si spatiul care ne va lua ceva mai mult timp.
Este momentul sa te intrebi ce haine ai folosit in timpul iernii si care sunt cele care au stat pur si simplu agatate in dulap de ceva vreme. Aceasta este intrebarea pe care ne-o punem pentru a stabili ce pastram pentru anul urmator si ce nu. Iti analizezi intreaga garderoba, de la sertarele cu sosete pana la paltoanele grele care atarna in dulap.
Un alt truc pe care il adoram este sa aplicam tehnica Marie Kondo ori de cate ori avem indoieli cu privire la un articol de imbracaminte sau un obiect. Sa ne intrebam daca acesta mai starneste bucurie este o abordare care accelereaza foarte mult deciziile pe care le luam in legatura cu lucrurile noastre.
Merita sa ne uitam la lucrurile pe care le avem pe noptierele noastre. Acolo pot fi flori, o lampa frumoasa si o fotografie. Cel mult, puteti adauga o lumanare, un parfum si o carte buna. Apoi, orice altceva ar trebui sa dispara de pe suprafata noptierelor. De exemplu, cremele de maini, medicamentele si orice altceva ar trebui sa mearga in interiorul sertarelor.
Camera de zi
Aceasta este o alta zona a casei, una dintre cele mai dificile atunci cand vine vorba de a scapa de lucrurile inutile. Este epicentrul activitatii din intreaga casa. Este, de asemenea, locul unde tind sa se acumuleze mai multe lucruri.
Aici va puteti concentra pe organizarea cartilor. Aceasta este ceea ce da de obicei un efect imediat de ordine in acest tip de camera. Nu conteaza daca folosesti rafturile doar pentru carti sau daca le combini cu alte piese.
Curatarea coloanelor cartilor si organizarea lor este esentiala. Unele persoane prefera sa isi organizeze cartile in functie de marime sau de culoare. Totusi, acest lucru este irelevant. Important aici este sa va asigurati ca colectia de carti este ingrijita.
Ne vom uita, de asemenea, la obiectele plasate pe suprafete. Daca acestea sunt pline de obiecte pe care nu le folosesti, atunci inlocuieste-le cu cateva mici amintiri ale unor momente fericite, cum ar fi o rama foto sau o vaza.
Aruncati o privire la tesaturile canapelelor si la perne, iar daca acestea par uzate sau nu se potrivesc cu decorul, atunci ar trebui sa le inlocuiti. Cumpararea unor perne noi, care sa se potriveasca cu restul camerei, este o modalitate de a obtine si un efect imediat de ordine.
Scapa de lucrurile de care nu ai nevoie
Dupa ce ai trecut in revista toate incaperile casei, una cate una, cu aceste criterii, este momentul sa te intrebi ce sa faci cu lucrurile de care nu ai nevoie. Inainte de a va gandi sa le aruncati, puteti dona obiectele de mai buna calitate unor organizatii caritabile locale.
O provocare pentru a scapa de lucrurile de care nu ai nevoie
Cel mai bine este sa iei curatenia de primavara ca pe o provocare si sa ii dai un termen limita, astfel incat sa nu dureze la nesfarsit. Stabilirea unor termene limita este cel mai bun mod de a organiza orice, iar acest lucru nu este diferit.
Calculeaza ca pentru a organiza o mica parte a unei camere vei avea nevoie de cel putin cateva ore si de o zi intreaga pentru intreaga camera. Acorda-ti 30 de zile pentru a termina intreaga casa si rezerva-ti o parte din timpul liber pentru a te apuca de treaba. Nu vei mai avea chef sa te opresti odata ce vei incepe sa vezi rezultatele.