Ultima actualizare: 2 august 2024
BMW continua electrificarea gamei sale cu lansarea modelului i5 Touring, primul break electric al marcii germane. Noul model vine ca o completare fireasca a gamei electrice i a BMW, dupa succesul inregistrat de sedanul electric i5 prezentat recent.
Un break spatios, modern si cu autonomie extinsa

Noul i5 Touring impresioneaza prin dimensiunile sale generoase, masurand 5.06 metri in lungime, 1.9 metri in latime si 1.51 metri in inaltime, cu un ampatament de 2.99 metri. Astfel, modelul electric reuseste sa ofere un spatiu interior extrem de generos, cu locuri spatioase pentru pasageri si un portbagaj imens.
Indiferent de motorizare, portbagajul are un volum care poate ajunge de la 570 litri pana la 1.700 litri, ceea ce il face perfect pentru familii sau pentru calatorii indelungate. La exterior, liniile elegante si sportive specific BMW se imbina armonios cu accente futuriste precum noile faruri LED.
Cel mai important atuu al break-ului electric i5 Touring este autonomia extinsa, de pana la 560 km in ciclul WLTP. Aceasta performanta excelenta este posibila multumita bateriei cu o capacitate neta de 81.2 kWh si sistemului avansat de recuperare a energiei la franare.
Performante impresionante in ciuda dimensiunilor

Desi este un model impunator ca dimensiuni, noul i5 Touring nu face rabat la capitolul sportivitate. Vor fi disponibile initial doua variante de motorizare:
- BMW i5 M60 xDrive: doua motoare electrice, unul pe puntea fata si unul pe puntea spate, care dezvolta 601 CP si un cuplu maxim de 820 Nm. Accelereaza de la 0 la 100 km/h in doar 3.9 secunde si atinge 230 km/h viteza maxima.
- BMW i5 eDrive40: propulsat doar de motorul electric de pe puntea spate, dezvolta 340 CP putere si 430 Nm cuplu maxim. Poate accelera de la 0 la 100 km/h in 6.1 secunde, cu o viteza maxima de 193 km/h.
Ambele variante de motorizare ofera o experienta sportiva la volan, fiind in acelasi timp silentioase si confortabile pentru pasageri. SistemulPlug & Charge faciliteaza incarcarea rapida la statiile publice fara a fi nevoie de carduri sau aplicatii.
Tehnologii moderne pentru confort si siguranta

In interior, noul i5 Touring primeste tehnologiile avansate pe care BMW le introduce treptat pe intreaga gama. Sistemul Curved Display grupeaza intr-un ansamblu armonios un ecran pentru bord de 12.3 inch si display-ul central tactil de 14.9 inch.
De asemenea, tehnologiile semi-autonome permit condusul asistat pe autostrada, mentinerea benzii de circulatie si efectuarea automata a manevrelor de parcare. Nu lipsesc nici sistemele multimedia moderne, conectivitatea smartphone sau optiunile de personalizare.
Preturi si disponibilitate
Noul BMW i5 Touring va fi disponibil in Europa incepand cu luna mai 2024, in versiunile M60 si eDrive40. Preturile de pornire sunt estimate la aproximativ 77.700 euro pentru versiunea eDrive40, respectiv 95.000 euro pentru varianta sportiva M60.
Se anunta una dintre cele mai importante lansari BMW din ultimii ani, i5 Touring fiind primul break 100% electric al marcii. Performantele remarcabile, spatiul interior generos si autonomia mare anunta un succes garantat pe piata modelelor electrice premium.
Pozitionare: un model premium high-tech, pentru familii active
Noul break electric i5 Touring se adreseaza in special familiilor moderne care au nevoie de spatiu generos pentru pasageri si bagaje, dar care nu sunt dispuse sa faca rabat la tehnologiile de ultima ora sau la sportivitate.
Ca intreaga gama electrica i a BMW, i5 Touring este pozitionat ca un model premium high-tech. Preturile de pornire il plaseaza lejer peste concurentii sai cu motoare termice, insa autonomia mare si costurile reduse de intretinere compenseaza investitia initiala.
Principalele atuuri ale modelului care ii confera aura premium si il diferentiaza de concurenta sunt:
- Design-ul exterior sportiv si modern, cu accente futuriste
- Habitabilitatea si versatilitatea interioara, ideale pentru familii numeroase
- Tehnologiile de ultima ora – condus autonom, sistem multimedia modern
- Autonomia mare, de peste 500 km, cu optiuni multiple de incarcare
- Performantele sportive excelente, specifice gamei BMW i
Cu noul i5 Touring, BMW reuseste sa transfere in segmentul break-urilor electrice aceeasi reteta de succes aplicata gamei traditionale i. Este de asteptat ca noul model sa devina rapid un nou best-seller pentru producatorul german.
Concurenta
In ciuda popularitatii in crestere a automobilelor electrice, numarul break-urilor exclusive electrice de pe piata este inca extrem de redus. Tocmai de aceea lansarea noului BMW i5 Touring este cu atat mai importanta.
Printre putinii concurenti directi amintim:
- Mercedes EQB – Un model electric compact, cu 311 CP putere maxima si 490 km autonomie maxima. Preturile incep de la aprox. 71.000 euro. Are dimensiuni mai mici si design mai discret.
- Audi A6 Avant e-tron concept – Inca un concept, asteptat sa intre in productie in 2024. Va avea peste 700 CP putere, peste 600 km autonomie si pretentii la performante superioare.
- Porsche Taycan Cross Turismo – O alternativa sportiva, cu pana la 761 CP putere, dar autonomie limitata la approx. 450 km. Preturi de pornire de 91.000 euro. Design off-road.
Fata de concurentii enumerati, noul i5 Touring are avantaje certe din perspectiva dimensiunilor, a autonomiei extinse si a raportului pret-performanta superior. Design-ul sau exterior atletic, spatiul interior generos si tehnologiile de ultima ora il diferentiaza de principalii rivali de pe piata break-urilor electrice.
Lansarea noului BMW i5 Touring marcheaza un punct de cotitura pentru piata modelelor electrice. Este primul break 100% electric al marcii germane si unul dintre putinele modele exclusive electrice de acest tip de pe piata.
Performantele excelente, autonomia extinsa de peste 500 km, tehnologiile moderne si design-ul atletic il recomanda ca pe unul dintre cele mai bune modele electrice pentru familii.
Cu siguranta noul i5 Touring va deveni rapid un best-seller in gama BMW. Ramane de vazut daca va reusi sa impuna si un nou trend in randul break-urilor high-tech destinate familiilor moderne.