Ultima actualizare: 2 august 2024
Conform datelor publicate de Institutul National de Statistica (INS), numarul turistilor straini care au vizitat Romania in 2023 a crescut cu 26,5% fata de anul precedent. Aceasta crestere semnificativa indica revigorarea sectorului turismului dupa perioada dificila cauzata de pandemia de COVID-19.
Cei mai multi turisti au venit din Germania, Italia si Israel
Potrivit ministrului Turismului, Ștefan Radu Oprea, topul primelor trei tari care au trimis turisti in Romania este urmatorul:
- Germania: 218.300 sosiri
- Italia: 186.700 sosiri
- Israel: 150.500 sosiri
Aceste cifre confirma faptul ca Germania ramane cea mai importanta piata emitatoare de turisti pentru Romania. De asemenea, se remarca cresterea numarului de turisti israelieni, probabil datorita eforturilor sustinute de promovare a imaginii Romaniei pe aceasta piata.
Bucuresti, Constanta si Brasov – in topul preferintelor turistilor straini
In ceea ce priveste destinatiile preferate de turistii straini in 2023, top 3 este urmatorul:
- Bucuresti – 1,83 milioane sosiri
- Constanta – 1,57 milioane sosiri
- Brasov – 1,51 milioane sosiri
Aceste cifre indica faptul ca marile orase si statiunile de la Marea Neagra raman in topul preferintelor turistilor straini care viziteaza Romania. De asemenea, potentialul turistic al Brasovului si imprejurimilor (inclusiv Poiana Brasov si Bran cu Castelul Bran) este din ce in ce mai valorificat.
Cresteri semnificative la mai multi indicatori turistici
Alti indicatori turistici au inregistrat si ei cresteri semnificative in 2023 fata de anul precedent:
- Numarul total de sosiri in structurile de primire turistica din Romania a crescut cu 10,5%
- Numarul total de innoptari a ajuns la 29,17 milioane, in crestere cu 9,8%
- Indicele de utilizare neta a locurilor de cazare turistica a fost de 30,7%, mai mare cu 1,3 puncte procentuale
Datele turistice pentru anul 2023 indica o redresare puternica a acestui sector strategic pentru economia Romaniei. Numarul mare de turisti straini confrma potentialul tarii noastre de a deveni o destinatie turistica europeana importanta.
Pentru a profita de aceasta oportunitate, este nevoie de eforturi sustinute de promovare, precum si de investitii in infrastructra si in diversificarea/imbunatatirea serviciilor turistice. Daca aceste masuri vor fi implementate consecvent, perspectivele de crestere pe termen mediu si lung a sectorului turismului receptiv sunt foarte bune.